6 wskazówek marketingowych dla sklepów z konopiami indyjskimi

Posted by Lori Ann Reese on 10/19/2020 in Aktualności

Treść medyczna zweryfikowana przez Dr. Joseph Rosado, MD, M.B.A, Chief Medical Officer

Przemysł medycznej marihuany i farmaceutyków na bazie kannabinoidów może osiągnąć nawet 14 miliardów dolarów (USA) przychodów w 2020 roku. Te przewidywania dotyczące szybkiego wzrostu sektora dyspenserów medycznej marihuany zostały poczynione przed kryzysem zdrowotnym Covid-19. Dystans społeczny i inne czynniki znacznie się zwiększyły podczas pandemii. Do końca roku możemy zobaczyć znacznie wyższe wyniki sprzedaży niż przewidywano.

W chwili pisania tego tekstu, 34 stany zalegalizowały medyczną marihuanę dla wykwalifikowanych pacjentów. W wielu innych stanach na karcie wyborczej w listopadzie 2020 r. znajduje się pytanie dotyczące marihuany. Nie wiadomo, w ilu stanach dojdzie do legalizacji marihuany do użytku dorosłego lub rekreacyjnego. Ale oczekuje się, że do 2021-2022 roku, większość stanów będzie miała wdrożony program medycznej marihuany.

Punkty sprzedaży marihuany są wszędzie

Ponieważ w zalegalizowanych stanach wydawanych jest coraz więcej licencji na prowadzenie działalności, konkurencja o ograniczoną liczbę wykwalifikowanych pacjentów będzie rosła. To, co widzimy teraz, to strategia "zbuduj to, a oni przyjdą". Jednakże, w miarę rozwoju rynku, dyspensaria medyczne będą musiały pracować ciężej, aby rozwinąć tożsamość marki i pozyskać pacjentów z tłumu. Presja konkurencji pionowej jest już obecna na rynkach takich jak Floryda, Kalifornia i Kolorado.

Jeśli jesteś właścicielem biznesu medycznego, zacznij definiować swoją komunikację z pacjentami za pomocą tych wskazówek od naszego zespołu marketingowego w Marijuana Doctors.

1. Odróżnij swój biznes od sklepów z marihuaną dla dorosłych lub rekreacyjnych

Branża sklepów z medyczną marihuaną wciąż się rozwija i ewoluuje. Niektóre stany przeniosły się do legalizacji medycznej marihuany już w 2014 roku, ale nie wdrożyły programów dla pacjentów do 2018 i 2019 roku. Szacuje się, że w 2020 roku będzie działało około 7 490 licencjonowanych dyspensariatów.

Dyspensaria dla dorosłych wprowadzają na rynek w zupełnie inny sposób. To popkultura lub marketing kultury marihuany przyciąga klientów. W przypadku przychodni medycznej, ważne jest, aby pacjenci czuli, że odwiedzając twoją placówkę, będą mieli do czynienia z informacją, profesjonalizmem i klinicznym doświadczeniem wellness.

Wierzcie lub nie, ale wielu posiadaczy kart medycznych po raz pierwszy odczuwa lęk przed wizytą w poradni medycznej. Po otrzymaniu karty medycznej marihuany, pacjenci nie muszą się spieszyć do najbliższego punktu sprzedaży. Stygmaty dotyczące marihuany są nadal obecne i powodują obawy wśród pacjentów.

Najbardziej udane dyspensaria medyczne (niezależne lub wielo-lokacyjne operatorów międzystanowych) podjąć silne wellness podejście do marketingu treści. Będziesz chciał odnieść się do niektórych obaw, które mogą odczuwać pacjenci posiadający karty. Zapewnij również, że Twój sklep jest bezpiecznym, profesjonalnym i pomocnym miejscem sprzedaży detalicznej. Twój content marketing jako dyspenser medyczny powinien sprawić, że pacjenci poczują się komfortowo, zanim odwiedzą Twoją lokalizację.

2. Zróżnicuj swoje treści, aby dotrzeć do grup wiekowych pacjentów

Jedną z najszybciej rosnących grup konsumentów medycznej marihuany są pacjenci w wieku 65 lat lub starsi. Wielu pacjentów poszukuje bardziej naturalnej alternatywy dla leków opioidowych wydawanych na receptę. Niektórzy szukają medycznej marihuany z pomocą lekarza pierwszego kontaktu, aby wycofać się z nadużywania opioidów.

Przyjrzyj się szybko obrazom marketingowym i motywom, które są wykorzystywane przez wiele dyspensarni medycznej marihuany. Posty w mediach społecznościowych, grafiki, filmy i artykuły na blogach są skierowane do konsumentów w wieku 35-45 lat. To tylko jeden segment Twojej potencjalnej bazy klientów. Uprzedzenia w marketingu wizualnym i treści mogą zniechęcić seniorów do wyboru Twojej poradni w celu zakupu produktów wellness.

Urozmaicaj swoje zdjęcia i fotografie. Naturalnie, niewiele dyspensarni udostępni zdjęcia pacjentów odwiedzających Twoją placówkę, aby zachować zgodność z przepisami dotyczącymi prywatności. Możesz jednak udostępnić zdjęcia, które pokażą, że Twoja placówka jest przygotowana do obsługi pacjentów w każdym wieku. I na każdym poziomie sprawności. Zapewnij pacjentów z niepełnosprawnością, że zostaną oni przyjęci w Twojej placówce.

3. Twórz treści, które pokazują empatię dla warunków medycznych pacjentów

Kiedy masz przewlekłą chorobę, z którą próbujesz sobie poradzić, potrzebujesz zasobów. Informacje, którym możesz zaufać, które pomogą Ci przyjąć więcej strategii samoopieki, aby poprawić jakość swojego życia. Chociaż sklepy nie mogą udzielać porad medycznych, mogą dzielić się wiadomościami i tematami istotnymi dla ich pacjentów.

Podczas tworzenia treści marketingowych powinny dzielić się nowymi badaniami i badaniami klinicznymi wspierającymi potencjał terapeutyczny kannabinoidów; skonfiguruj Google Alerts, aby wysyłał Ci wiadomości e-mail, gdy zostanie opublikowane nowe badanie.

Google Alerts to szybki i łatwy sposób na gromadzenie treści na temat powszechnych, kwalifikujących się schorzeń, takich jak:

    Rak Choroba AlzheimeraChoroba ParkinsonaDystrofia mięśniowaLękDepresjaPTSBól przewlekły

Co się dzieje, gdy dyspensarium udostępnia treści dotyczące medycznych warunków zdrowotnych? Aby zachować zgodność z przepisami, upewnij się, że nie twierdzisz, że medyczna marihuana może wyleczyć lub złagodzić objawy. Nawet lekarze nie mogą zagwarantować, że medyczna marihuana zadziała w przypadku danego pacjenta. Może pomóc.

Medyczna marihuana może stanowić dla pacjentów nowy i skuteczny sposób radzenia sobie z objawami przewlekłego bólu. Ostatecznie wyniki zależą od wieku, stanu zdrowia, leków na receptę i czynników związanych ze stylem życia.

Dokładnie monitoruj swoją komunikację pod kątem zgodności z przepisami, aby uniknąć problemów prawnych. Należy również pamiętać o komunikacji i obrazach, które są skierowane do młodszych konsumentów. Istnieją federalne przepisy dotyczące reklamy, które zabraniają kierowania jej do dzieci i nastolatków. Zapewnij informacje o zagrożeniach dla zdrowia, które mogą być związane z używaniem konopi indyjskich, na swojej stronie internetowej i w regulaminie świadczenia usług.

4. Zaprezentuj swoją placówkę i doświadczenia związane z obsługą pacjentów

Co się dzieje, gdy pacjent wchodzi przez drzwi Twojego sklepu? Czy przedstawiciel obsługi klienta od razu ich wita? Czy zamiast tego muszą podejść do lady, aby poprosić o pomoc? Czy są tam broszury lub informacje o różnych produktach z medycznej marihuany, które pacjent może zabrać do domu?

To wszystko są pytania, które pacjenci rozważają przy wyborze przychodni. Wielu pacjentów woli odwiedzać tylko jedną poradnię, aby nawiązać kontakt z personelem. Ale czy wiesz, że pacjenci chcą również zobaczyć, jak wygląda punkt, zanim zdecydują się odwiedzić Twoją placówkę?

Zaadresuj wahania, które odczuwają pacjenci, poprzez przejrzystą prezentację swojej placówki, personelu i usług, które świadczysz. Jest wiele różnych sposobów, aby to osiągnąć. Zacznij od swojej strony internetowej i zamieść na niej galerię zdjęć swojego sklepu detalicznego. Katalog pracowników jest również dobrym pomysłem, aby przedstawić pacjentom swój zespół obsługi klienta i budtenderów przed ich przybyciem.

Profil Google My Business jest niezbędny dla każdego punktu sprzedaży medycznej marihuany. Niestety, Google zabrania reklamowania akcesoriów i marihuany. Jednak nadal możesz uzupełnić swój profil i dodać zdjęcia swojej lokalizacji do galerii. To da Twoim klientom możliwość GPS lokalizacji Twojego punktu na telefonie komórkowym, podglądu Twojego obiektu i zostawienia Ci recenzji produktów i obsługi klienta.

5. Wykorzystaj Facebook Livestream do pozyskiwania lokalnych pacjentów

Zanim Twój punkt sprzedaży medycznej marihuany zostanie otwarty, to idealny czas na stworzenie filmu na Facebooku. Pomyśl kreatywnie o pytaniach, jakie mają pacjenci. Zaprezentuj nowe produkty i różne marki medycznej marihuany, które sprzedajesz.

Marketing wideo jest przydatny, ponieważ jest to doświadczenie typu "pokaż" zamiast "opowiedz" dla Twoich klientów. Na Facebook Livestream wideo, można również spojrzeć na komentarze i pytania pacjentów i odpowiedzieć na nie na żywo. Kiedy Twój Facebook Livestream z dyspensarium jest zakończony, możesz udostępnić wideo ponownie w innym dniu.

Kiedy organizujesz Facebook Watch Party, jest to świetny sposób na pozyskiwanie pacjentów. Czy wiesz, że Facebook wysyła automatyczne powiadomienie dla Watch Party? Jeśli jeden pacjent zaczyna oglądać film, powiadomienie jest wysyłane do wszystkich, którzy są "przyjaciółmi" tej osoby na Facebooku. To pomaga przyciągnąć bardziej zainteresowaną publiczność i potencjalnych posiadaczy kart, którzy szukają lokalnej poradni.

6. Organizuj wydarzenia informacyjne za pomocą Zoom Webinars dla prywatności pacjentów

Wydarzenia osobiste nie zawsze są możliwe w Twojej lokalizacji. Wiele punktów sprzedaży marihuany stara się ograniczyć liczbę pacjentów przyjmowanych w obiekcie ze względów zdrowotnych i bezpieczeństwa. Pacjenci, którzy cierpią na określone schorzenia, mogą nie chcieć odwiedzać Twojej placówki osobiście. Ale mogą docenić i skorzystać z wirtualnego wydarzenia informacyjnego.

Rozważ różne rodzaje serii, którymi możesz podzielić się z pacjentami. Aktywnie zachęcaj posiadaczy kart do zapisania się do Twojego newslettera, aby otrzymywać informacje o specjalnych promocjach i wirtualnych wydarzeniach. Możesz zachęcać do zapisywania się na wydarzenie poprzez rozdawanie markowych gadżetów, takich jak czapki, t-shirty, bluzy z kapturem itp. oraz nagradzać jednego uczestnika (losowo wybranego) bezpłatnym prezentem za udział.

Jeśli posiadasz członkostwo premium, możesz wykorzystać Zoom do prowadzenia webinarów. Webinarium Zoom to najlepsze podejście do wydarzeń na żywo w dyspenserach. Pacjenci, którzy wezmą w nim udział, będą mogli zobaczyć prezentera(ów), a gospodarz (prezenter) będzie mógł zobaczyć uczestników. Jednak pacjenci nie będą mogli widzieć innych pacjentów. A to zapewnia bardzo ceniony poziom prywatności podczas webinaru.

Dyspensaria medycznej marihuany nie są gabinetami lekarskimi. I zgodnie z prawem nie mogą udzielać porad medycznych. Ważne jest jednak zrozumienie, że pacjenci chcą mieć kliniczne i profesjonalne doświadczenie. Wykorzystaj swój marketing treści, aby pomóc pacjentom poczuć się pewnie w Twojej placówce i zespole wsparcia. Stwórz społeczność, do której pacjenci będą chcieli należeć, dzięki intuicyjnemu marketingowi treści.